Cele 10 trenduri pe care să le incluzi în strategia de Social Media și care dau rezultate în 2023 

strategie de social media

O strategie de social media reprezintă un must pentru succesul afacerii tale? 

Dacă nu ai făcut din asta o prioritate și nu reușești să ai rezultatele pe care ți le dorești, ar trebui să-ți regândești puțin strategia de social media. 

Nu te panica, nu ești singurul. Mulți antreprenori au bătăi de cap la acest capitol și de cele mai multe ori, nu reușesc să ajungă unde își doresc. 

Pentru ca brandul tău să nu fie unul care eșuează în mediul online, îți oferim câteva  informații valoroase care să te ajute să tragi tu singur concluziile. 

Este deja cunoscut faptul că social media este cea mai mare „platformă” din lume, în care nu doar oamenii interacționează unii cu ceilalți ci și, cel mai important de menționat, brandurile fac asta. 

Dacă stăm să reflectăm puțin și la situația economică a lumii, la evoluția tehnologiei și a capacității oamenilor de a discerne, este un adevăr general valabil că onlineul este într-o continuă creștere, atât pentru oamenii obișnuiți, pentru freelanceri, cât și pentru cele mai mari organizații, asociații și companii din toată lumea. 

53% dintre organizații, la nivel mondial, afirmă faptul că social media a devenit mult mai importantă în ceea ce privește toate acțiunile lor. Un procent imens care semnifică un insight foarte important și pentru tine. 

Nu te apuca încă de strategia de social media și nici nu căuta mai multe informații despre ce ți-am spus noi acum, continuă să citești și vei ști exact ce ai de făcut pentru anul 2023, ce le place oamenilor, ce te ajută să evoluezi și, mai ales, să vinzi! Căci despre asta e vorba la finalul zilei, nu-i așa? 

Uite de ce să ții cont pentru ca brandul tău să nu fie doar unul din mulțime: 

#1 Fii prezent pe canalele de comunicare online cele mai cunoscute și răspândite în lume

E cool și e în trend să promovezi produsul sau serviciul tău și să-l adaptezi în funcție de ceea ce prinde la public cu succes pe fiecare platformă. Gândește-te puțin: „vreau să-i vând unui om produsul meu” sau „vreau să-i vând unui om produsul meu și să revină la brandul meu, să creeze o legătură cu el”. Sună mai bine cea de-a doua varianta, nu-i așa? 

Pentru a-ți putea loializa clienții va trebui ca afacerea ta, indiferent de natura sa (nu contează dacă este o cremă, o vază, o mașină de tuns iarba sau servicii de meditații etc), să aibă în spate o strategie de social media foarte bine structurată. 

platforme social media

Care sunt acele platforme pe care trebuie neapărat să ajungi dacă nu ești deja pe acolo? Conform răspunsurilor mai multor organizații și businessuri din lume la întrebarea: „Ce canal de social media folosiți cel mai mult?”, sondajul arată astfel: 

  • Aproximativ 90% dintre ele au răspuns Facebook 
  • Aproximativ 85%, LinkedIn 
  • Puțin peste 80%, Instagram 
  • Aproximativ 65% Youtube 
  • 60% au spus Twitter 

Surprinzător că LinkedIn este în fața Instagramului, nu-i așa? Și tot la fel de suprinzător este că TikTok  nu este în top. Însă, e imediat următorul după Twitter, așa că merită să-l ai în vedere pentru canalele tale de promovare online! 

#2 Bugetul de marketing 

În 2023 e un must să-ți setezi un buget optim pentru promovarea pe social media. Desigur, e greu să aproximezi toate costurile care vor apărea, însă e nevoie să faci asta.  

Cea mai mare problemă a afacerilor care aleg promovarea online este că, de cele mai multe ori, rămân fără resurse. Știm sigur că nu vrei să ți se întâmple asta, mai ales în plină campanie, nu-i așa? 

46,48% dintre companii au înțeles cât de importantă e o strategie de social media și și-au crescut bugetele pentru asta. Tu ce mai aștepți? Investește în businessul tău pentru a obține profitul la care doar visezi! 

#3 Influencer Marketing 

Nu este deloc un secret faptul că influencerii îți pot crește rapid vânzările și chiar să-ți epuizeze stocurile în câteva ore. Fie că vorbim despre influenceri giga, mega, micro, macro, nano, oricare dintre ei îți poate răspândi foarte ușor mesajul. 

Întrebate fiind dacă lucrează cu influenceri, 35,66% dintre companii au spus că da, 19,03% și-au propus să includă influenceri în strategia lor de social media marketing, iar 1,88% se gândesc la a face asta.

#4 Businessurile mici se asociază cu creatori mici 

Da, influencer marketing este metoda mult mai sigură prin care să ajungi rapid la un număr consistent de clienți, cumpărători și potențiali clienți, însă poți aloca și sume modice, care chiar sunt promițătoare. 

Astfel, brandurile mici și medii lasă ușa deschisă pentru creatori și sunt deschise către idei inventive și inovative. Este un trend abordat deja de multe businessuri din întreaga lume și cel mai important este că dă rezultate! 

#5 Asociază-ți imaginea brandului cu a unui creator care-ți împărtășește aspirațiile, valorile și credințele 

Makes sense, right? 

Bineînțeles că are sens. Cum poate avea credibilitate un bărbat care face reclamă la… acid hialuronic sau la ojă? Sau cum poate să-ți aducă vânzări o persoană care postează produsele tale periodic, nedesfăcute, fără să le folosească? 

Tu ai cumpăra produse astfel prezentate? Tindem să credem că nu. De aceea, include în strategia ta de social media un creator de conținut care să creadă în produsul tău, să-l folosească și să-l recomande cu încredere, astfel încât publicul țintă să fie în extaz până îi ajunge comanda ta! 

#6 Fii original! O bună strategie de social media contează mai mult decât tactica 

E foarte important să faci research, să fii în pas cu tot ce e nou, cu trendurile, cu evoluția și… cu tot ceea ce face competiția. Creatorii tăi de conținut trebuie însă să folosească aceste informații pentru a naște idei noi, nu pentru a copia alte strategii de comunicare. Așa, totul s-ar transforma într-un joc de-a șoarecele și pisica.  

Mai mult de 84% dintre utilizatorii TikTok sunt, de asemenea, pe Facebook și aproape 88% dintre utilizatorii de Twitter sunt și pe Instagram. Oamenii nu numai că primesc diferite tipuri de valori din diferite rețele, dar le și folosesc în mod explicit diferit, pentru scopuri diferite.

  • Pe Facebook reiau legătura cu un prieten de peste mări.  
  • Pe Twitter trec peste știrile de ultimă oră ale zilei.  
  • Pe TikTok caută divertisment, tips&tricks și altele. 

Ai sesizat diferența? Chiar dacă aceeași persoană folosește toate platformele, o folosește pe fiecare pentru un anumit scop.   

Strategia de social media este cea care face diferența!

#7 Optimizarea căutării pe social media și SEO 

Timp de foarte mulți ani, Google a reprezentat sursa sigură de informare și de căutare a tot felul de concepte, idei etc. 

Lucrurile se cam schimbă o dată cu noua generație, pentru că 40% din categoria de vârstă 18-25 nu mai caută rețete, idei de călătorii, de ținute și nici citate pe Google, ci pe Instagram sau pe TikTok, prin funcția de Search

Indiferent de cine sunt cei care fac parte din publicul tău țintă, fă postări care sunt predispuse la a câștiga ușor vizibilitate și folosește hashtaguri relevante. 

Sfat:
  • Pe lângă ##, nu omite nici geotag-ul 
  • Include keywords în descrieri pentru că a intrat și SEO pe social media 
  • Asigură-te că numele tău e unic și ușor de înțeles, pentru a fi și ușor de reținut 

#8 Strategia de Social Media e viitorul e-Commerce-ului 

Știi la ce se referă eCommerce? Dacă da, great job! Dacă nu, nu ești singurul. 

Dar pentru că ne dorim să vorbim aceeași limbă pentru toată lumea, e-Commerce se referă la comerțul electronic. Adică la cumpărarea și vânzarea online a diverselor produse sau servicii. 

De ce spunem că strategia de social media e viitorul e-Commerce? 

47% dintre marketeri au afirmat că brandurile pentru care lucrează vând mai mult direct de pe platformele sociale decât din site. Și ajungem din nou la importanța strategiei de social media. 

Sfat:

Înainte să reușești să faci vânzări colosale, să ții minte că e nevoie să câștigi încrederea audienței tale. 

#9 Consumatorii folosesc social media pentru serviciile cu clienții ale brandurilor 

Astăzi, e obligatoriu ca pe orice platformă ești activ să oferi posibilitatea clienților și potențialilor clienți să te contacteze. 

1 din 5 consumatori media au contactat un business prin mesaj pe social media. Fie că vorbim despre Facebook sau Instagram. Ție ce-ți spune asta? Să customizezi profilurile, astfel încât să fii sigur că oricine poate ajunge la tine și prin intermediul unui simplu mesaj, dar și că va primi un răspuns. Totul e în setări, nu te neliniști. 

#10 Videoclipurile scurte de pe Reels, TikTok, Youtube Shorts merită incluse în orice strategie de social media 

Acest tip de videoclipuri scurte și estetice îți aduc mult mai ușor brand awarness și brand engagement. Prin astfel de videoclipuri poți spune multe într-un timp relativ scurt și poți menține atenția consumatorului, ca să nu și-o piardă după câteva secunde.  

Brandurile alocă cel mai mult din bugetul pentru promovarea pe social media din 2023 în exact acest tip de videoclipuri de impact! 

…mult a fost, puțin a rămas. Ai ajuns până la final! Suntem siguri că ai primit răspunsul la multe întrebări legate de strategia de social media și că acum știi exact cum să-ți faci planul pentru 2023. 

Ce să reții din trendurile care au succes în 2023 într-o strategie de social media?

  • Fii prezent pe toate platformele sociale 
  • Stabilește un buget pe care să-l aloci către promovarea online pentru tot anul  
  • Lucrează cu creatori de conținut mari sau mici care-ți împărtășesc valorile pentru ca paginile tale de social media să prindă culoare și relevanță 
  • Concepe o strategie de social media originală 
  • Include SEO în postările tale și ține cont de ceea ce caută consumatorii 
  • Pune accent și pe serviciile cu clienții 
  • Realizează videoclipuri scurt și de impact care transmit exact ceea ce vrei să spui, fără prea multe floricele 

Descoperă serviciile noastre de social media management și vezi dacă te putem ajuta!