Marketing online! Un întreg univers digital prin care poți călători exact cum îți dorești tu. Însă trebui să-ți calculezi cu atenție fiecare pas și efectele pe termen lung. Face referire la orice campanie care folosește tot ce poate oferi Internetul pentru a ajunge la publicul său țintă.
Practic, se referă la tot ceea ce faci online pentru a atrage mai multă atenție, pentru a stârni interesul oamenilor. Iar toate acestea pentru a-i convinge să devină consumatori ai brandului tău. Marketingul online presupune toate acțiunile pe care le vei pune în practică online, într-o perioadă bine delimitată. Se referă la metode și planuri de publicitate care vizează potențialii clienți. Este o colecție de strategii și de instrumente utilizate de pentru a face publicitate produselor și serviciilor online.
Îți amintești cum era viața fără Internet? Cu totul altfel! Ei bine, imaginează-ți cât a facilitat și viața afacerilor, a brandurilor, a companiilor, dacă pe a ta a făcut-o atât de simplă.
Până la urmă, doar gândește-te la imensitatea reprezentată de domeniul marketing online. Ai o mulțime de modalități de promovare și te conectezi ușor cu trendurile. Îți monitorizezi evoluția, dar ești la curent și cu competiția. Doar dacă îți amintești random platforme de socializare, îți mai apar în minte cel puțin 2-3 pe lângă. Fă exercițiul ăsta. Uite, primele la care te gândești sigur vor fi: Facebook, Instagram, Youtube, iar automat vor apărea și Snapchat, TikTok, LinkedIn și multe altele. Secretul constă în a alege canalele care se pliază cel mai bine pe ceea ce tu vrei să comunici, iar aici te poate ajuta, mai ales, o agenție de marketing online.
După ce elaborezi o strategie de comunicare foarte bine pusă la punct și te-ai hotărât să o implementezi în jurul online-ului, trebuie să-ți focusezi atenția asupra contentului și anume la ce vrei să postezi, când, unde și cum poți face asta pentru a te asigura că va genera rezultate. Ți-am mai spus și cu alte ocazii, însă ca să ne asigurăm că vei ține cont de asta, repetă după noi:
„Mă voi concentra în primul rând pe clienții deja existenți, pe păstrarea și pe integrarea lor în povestea produselor/serviciilor mele.”
Acum că am lămurit cât de cât însemnătatea marketingului online și te-ai convins că e cu adevărat un must pentru brandul tău, uite ce trebuie să faci pentru a avea succes în implementarea lui:
#1 Fii cu ochii-n patru pe clienții tăi și să dezvolți al 6-lea simț despre care poate doar ai auzit
Afacerea ta depinde de clienții existenți, care cunosc brandul și plătesc pentru el (heavy users). De potențialii clienți, de la sine înțeles că ne referim la cei pe care vrei să-i atragi (potential users), pentru că vrei să evoluezi și să crești constant. Înțelegerea a ceea ce își doresc clienții este primul pas în marketing online și poate fi dificil. Învață cum să creezi relații umane la scară largă și propuneri de valoare pentru consumatori care să conducă la o rentabilitate pozitivă a investiției pentru afacerea ta.
#2 Creează povestea brandului tău
Oamenii își folosesc atât părțile cognitive, bazate pe realism și pe rațiune, cât și cele emoționale atunci când cheltuiesc bani. Cele mai bune strategii de marketing trebuie să le includăpe ambele.
Una dintre cele mai eficiente strategii pe care afacerea ta le poate folosi pentru a stabili conexiuni cu clienții este storytelling-ul, deci povestea pe care o vei spune.
#3 Conectează-te cu publicul tău prin content marketing de calitate
Content marketing oferă varietate! Mai mult decât atât, acum ai atât de multe posibilități prin care poți face content memorabil sub multe forme. Conținutul, cum ar fi articolele, sfaturile, webinariile, videoclipurile, reels-urile și chiar semnăturile și reminder-ele din e-mail sunt factori de dezvoltare eficienți pentru compania ta. Dacă le folosești în mod corespunzător și ai înțeles deja perfect cui te adresezi. Adu oamenii la tine! Chiar dacă ai cel mai incredibil site web, blog sau produs, strategia de creștere a companiei va eșua dacă nu atragi vizitatori.
#4 Folosește promovarea online pentru a găsi clienți
Probabil că ai întâlnit deja termenul de promovare online plătită. Search engine marketing (SEM), publicitate pe internet, sau pay-per-click. Sau poate campanii ppc este alt nume pentru acest subiect. Acești termeni sunt frecvent utilizați alternativ de către comercianți pentru a se referi la aceeași idee: traficul obținut prin reclame web. Companiile rulează frecvent reclame PPC cu cheltuieli din ce în ce mai mari. De ce? Pentru că au foarte mare vizibilitate și pentru că sunt cu adevărat eficiente, de ce credeai?
#5 Lasă-te găsit folosind SEO
Înainte de alte explicații… ce e SEO? SEO este prescurtarea de la Search Engine Optimization. Face referire la o strategie de marketing cunoscută și super folosită în toată lumea pentru a produce vizibilitate website-urilor pe internet. SEO este foarte complex și presupune îmbunătățirea cantității, dar și a calității traficului unui website care are ca sursă diferite motoare de căutare. Cu cât traficul de care beneficiezi are o calitate mai bună, cu atât șansele tale de a obține venituri mai generoase cresc. Motoarele de căutare sunt o modalitate eficientă de a ajunge la noi segmente de public. Poate chiar la acele segmente la care te gândești de multă să le targetezi. Asigură-te că informațiile și conținutul de pe site-ul tău sunt sub cea mai bună formă a lor!
Ar fi bine să reții că marketingul online este o cale sigură prin care afacerea ta poate crește, prin care se poate menține și că o strategie de comunicare pe asta se bazează. Este, deci, un must și un șut înainte pe care să-l integrezi în strategia de comunicare.
Cu ce informații-cheie să rămâi la finalul articolului?
- Marketing online: o colecție de strategii și de instrumente utilizate.
- Trebuie să fii cu ochii-n patru pe clienții tăi și să dezvolți al 6-lea simț.
- Creează povestea brandului tău.
- Folosește publicitatea plătită pentru a găsi clienți.
- Conectează-te cu publicul tău prin content marketing de calitate.