Azi vorbim despre sentimentul de apartenență și cum să îl fructificăm în comunicarea noastră online. Cu toții căutăm prieteni, grupuri sau comunități cu care să ne asociem și să împărtășim pasiuni, aspirații sau valori comune. Noi, oamenii, suntem construiți să avem nevoie de conexiunea cu ceilalți, să fim parte dintr-un întreg. Să ne construim viața în jurul oamenilor și interacțiunii cu aceștia. A ști să aparținem de ceva ne oferă cea mai mare satisfacție și împlinire sufletească. La fel sunt și clienții businessului tău, iar prin social media marketing poți dezvolta o comunitate care să îți susțină creșterea.
Hai să aflăm împreună cum construim o comunitate activă în Social Media
Online-ul este una dintre cele mai cunoscute „locații” în care oamenii își pot găsi măcar o comunitate cu rezonează. De multe ori, aici găsesc branduri care coincid cu principiile lor și care le oferă exact ceea ce au nevoie. Dar acest lucru este valabil și pentru afacerea ta, pentru că niciodată nu a fost mai ușor să îți construiești o comunitate în jurul serviciilor sau produselor tale. Promisiunea unei metode de promovare care îți poate garanta succesul este mult mai ușor de obținut în acest mediu plin de oportunități.
De ce? Pentru că există variante multiple și foarte variate de content, de persoane, de branduri. Aici se întâmplă, practic, totul. Pentru că în zilele noastre nu există brand sau afacere care să nu folosească social media marketing ca instrument esențial de promovare și vânzare.
Ce este atunci o comunitate virtuală? Află alături de noi
Este o rețea de oameni care se conectează online cu scopul de a împărtăși un scop comun, o pasiune deosebită sau viziuni despre anumite aspecte ale vieții. Camerele de chat, listele de discuții sau thread-urile sunt frecvent utilizate de grupurile online ca mijloc major de comunicare. Însă ce poți face tu, ca brand, pentru a-ți forma o comunitate proprie este destul de la îndemână folosind strategiile potrivite, iar o agenție de publicitate îți poate veni în ajutor, știind deja ce trebuie să faci tu pentru a ajunge la target:
#1 Este primordial să-ți cunoști foarte bine clienții
O agenție care oferă servicii de marketing online te poate ajuta cu ușurință, având acces la tool-uri gata care să te ajute, din punct de vedere tehnic. Și pentru că în domeniul marketingului online, orice lucru, cât de mic, poate spune ceva extrem de important, trebuie să-ți cunoști foarte bine publicul țintă. Alege ce vrei ca produsul tău să fie pentru el: prieten, ajutor sau ce vrei să îi ofere: liniște, iubire, incluziune etc., astfel încât să se simtă inclus în toată povestea pe care tu vrei s-o construiești, iar apoi analizează-l pe el îndeaproape: cine e?, ce-i place?, cum îi place?, ce îi lipsește?.
Până acum ai reușit să creezi un profil al consumatorului tău, însă nu uita că trebuie să-l faci să rămână acolo! Așa că mai departe…
#2 Un mesaj de senzație este cel care nu trebuie să lipsească
Dacă nu e de la sine înțeles, un mesaj de senzație este o parte indispensabilă a unei strategii de comunicare. Cu un mesaj bun, orice consumator o să-și amintească imediat de brandul tău. Deci, dacă vei reuși să însădești în mintea publicului tău un mesaj unic și frumos aranjat, vei reuși să faci furori!
Haide să facem un exercițiu: Imaginează-ți că mintea consumatorului tău este o întreagă hartă. De ce va avea nevoie pentru a ajunge la brandul tău? De o busolă! Exact! Busola poate fi chiar mesajul despre care ți-am vorbit până acum! Nu e chiar atât de complicat, nu-i așa? Și totuși, mai departe ce facem?
#3 Folosim emoția, apelăm la simțuri
Ca să ne înțelegem, emoții pozitive, nu altele, căci altfel, n-am făcut nimic. O comunitate poate fi creată cu brio apelând la emoție. Nu doar cea din romanele sau din filmele de dragoste, orice emoție care să stârnească o stare de bine, un efect în corp. Dacă vinzi cafea, transformă tot procesul într-un ritual al dimineții. Oferă liniște și relaxare, nu doar cafea. Dacă vinzi mașini de tuns iarba, amintește-i comunității tale cum se simte mirosul de iarbă proaspăt tăiată și mersul în tălpile goale. Folosește produsul tău pentru a crea o experiență, iar oamenii cu plăceri comune vor veni automat către tine. Apoi…
#4 Creează content unic și fă engagement cu el
Trebuie să ai mereu în minte faptul că nu ești singurul care livrează ceea ce și tu livrezi. O agenție de marketing te poate ajuta să fii original și să-ți duci serviciile online și produsele direct pe cea mai înaltă culme. Consumatorul tău trebuie să se simtă integrat, așa că asta facem!
Cum anume? Punem întrebări, sondaje la care el să răspundă. Folosim Photoshop pentru ca postările tale să prindă viață, Premiere, pentru că de ce nu? Videoclipurile ne plac le nebunie și le edităm, montăm profi pentru tine sau Canva, pentru postări zilnice frumos aranjate. Organizăm giveaway-uri și, dacă serviciile prestate de tine se pliază pe „experiență”, de ce nu? Îi oferim experiență! Degustare de vinuri, de cafea sau de suc. Vizionare de produs în magazine sau în spații special amenajate. Variante sunt multiple, așa că ai nevoie doar de o strategie de comunicare bine gândită și îți poți construi comunitatea activă care să aparținp brandului tău. Ultimul lucru pe care să-l faci, dar nu cel din urmă este să…
#5 Creezi un program de loialitate
Sună pompos, dar nu e deloc așa. Este mult mai ușor să-ți creezi o comunitate în Social Media prin clienții pe care deja îi ai fideli, decât să te arunci direct spre necunoscut, alocând bugete mari și, poate, cu rezultate mai puțin vizibile. Folosește-te mereu de resursele pe care deja le ai la îndemână. De exemplu, poți oferi gratuitate la livrare la comenzi peste o X sumă, vouchere și reduceri către alte companii partenere sau către ale tale, un cumul de puncte pe care clientul le poate obține prin comenzi, ajungând astfel să-și poată achiziționa un produs nou etc.
În esență, Social Media este domeniul mass-media pe care sigur îl cunoști. Aici tu difuzezi/postezi, iar oamenii reacționează, răspund și își dau cu părerea. Stârnește-le interesul și încearcă să fii unic, altfel ei își vor muta atenția către brandurile care le oferă mai mult decât o vânzare banală. Să captezi interesul publicului devine din ce în ce mai dificil. Să îl faci să și interacționeze cu tine trece deja la altă ligă. De aceea, orice alte eforturi de marketing ai depune, nu uita să fii uman în comunicare. Să alegi subiecte cu care publicul rezonează, să oferi conținut relevant și emoție. Astfel vei reuși să beneficiezi la maximum de tot ce poți obține prin social media marketing.
Încă ai dubii cu privire la strategia ta de social media marketing?
Facebook este probabil prima rețea socială la care apelează organizațiile care formează comunități atunci când își încep inițiativele prin intermediul Grupurilor Facebook. În funcție de produsele sau serviciile pe care le livrezi , Instagram este o variantă cel puțin la fel de bună pt creare content. Urmează LinkedIn, unde vei întâlni cele mai mari corporații. Cele mai calificate lead-uri pentru nișa ta sunt aici, dar și cea mai mare parte a concurenței tale, deci să-l ai în vedere. Ultimul, dar nu cel din urmă, TikTok-ul poate fi un canal bun de utilizat, având în vedere că acolo orice scurt video poate lua avânt imediat.
De identificarea platformelor potrivite pentru brandul tău, de analizarea pieței și de crearea unui content original, se ocupă cu brio partenerul de drum pe care ți-l alegi. Fie agenția de marketing online, fie echipa internă de marketing. Focusează-te pe pașii de mai sus, iar în timp și prin consistență, rezultatele vor apărea. Rămâi focusat pe obiectivele tale de business și marketing. Analizează și compară datele la care ai acces și profită de avantajele pe care ți le oferă Social Media.
Cu ce informații-cheie să rămâi la finalul articolului?
- O comunitate se formează în timp și pe termen lung, dar tacticile de social media marketing sunt mereu la îndemână
- Ai nevoie de o strategie de comunicare foarte bine pusă la punct
- Cunoaște-ți foarte bine consumatorul
- Fă din produsul tău un prieten pentru el
- Apelează la emoție, senzație și experiență
- Fii în pas cu tehnologia, cu trendurile și evoluția competiției
- Gândește-te mereu cum să-ți păstrezi actualii clienți, nu doar cum să obții alții noi