Strategia de marketing și de ce trebuie să te folosești de social media marketing pentru a-ți crește afacerea?

strategie de comunicare in social media

Înainte de toate, știi ce reprezintă mai exact Social Media Marketing? Chiar dacă știi, noi îți repetăm pentru că suntem adepții unui principiu simplu care ne ajută în activitatea zilnică – repetiția este mama învățăturii. Se referă la marketing făcut prin intermediul mass-media, online. Companiile pot ajunge acum rapid, simplu și cu succes la clienții lor țintă, întrucât social media este omniprezentă și crucială în dezvoltarea rapidă a unui brand. Este un mediu fiabil, flexibil și care poate aduce avantaje imediate.

Afacerea ta își poate realiza obiectivele folosind o strategie de comunicare ca parte a planului general de afaceri. Se compune din diverse componente, pe care ți le spunem imediat mai jos:

  • decizia cu privire la obiectivele de comunicare
  • alegerea unui public țintă
  • elaborarea unui plan propriu-zis.

Brandul tău poate și este necesar să aibă un plan de acțiune pentru comunicarea eficientă a informațiilor cu clienții și angajații tăi doar prin intermediul unei strategii de comunicare. Doar așa devine plauzibil, credibil și important în mintea consumatorului.

Ce înseamnă am clarificat, însă de ce trebuie să utilizezi o astfel de strategie?

O întrebare al cărui răspuns este pe cât de basic, pe atât de important pentru reușita ta. Pentru că fără ea te poți pierde rapid printre miile de alte servicii și deveni cu ușurință doar „una din mulțime”. Iar noi suntem siguri că vrei să țintești muuult mai sus de atât.

De ce social media marketing?

E ușor! Pentru că în mediul online se întâmplă de obicei totul. Acolo pornește avântul, dar tot acolo se poate opri dacă avantajele nu sunt fructificate. Aici intervenim noi, pentru că doar o agenție specializată în tot ceea ce ține de social media marketing și de social media management poate fi în pas cu atuurile competiției, cu trendurile și cu evoluția din online.

Și ca să începem cum începe fiecare poveste, cu începutul, o să înțelegi concepte și idei de implementări în cele ce urmează. Foarte important este de înțeles faptul că strategia de comunicare a companiei oferă o direcție definită a acesteia. Totodată, oferă și controlul asupra mesajelor pe care vrei să le transmiți. Fiecare firmă sau brand care dorește să-și îmbunătățească poziția și să facă față provocărilor actuale de imagine trebuie să se gândească pe termen lung la abordarea sa. Deci asta trebuie să faci și tu, cum se spune…„ca să fie bine, să nu fie rău”.

În mediul online se află și majoritatea clienților tăi, însă tot acolo, sunt și toate părțile competiționale. Ei bine, strategia care va fi implementată va include servicii social media calitative și unice. Pentru că astfel poate ieși în evidență când intervine întrebarea „de ce x și nu y?”.

Înainte de a implementa strategia, aceasta trebuie clar înțeleasă pentru ambele părți: Noi și TU.

Așadar, vom avea în vedere:

#1. Scopul afacerii tale este unul dintre cei mai importanți factori de care trebuie să ținem cont. Scopul trebuie dezvoltat pe o perioadă mai lungă de timp, astfel încât să răspundă nevoilor momentului în care se află business-ul tău, pentru a putea privi ansamblul, rezultatul final. Adică… să fim sinceri, dacă mergi la pescuit, scopul tău va fi să prinzi pește, nu? De-aia te pregătești cu undiță, momeală și tot tacâmul.

Poți alege să construiești o strategie de comunicare cu obiective specifice și să integrezi canale de comunicare eficiente. Totul în funcție de ceea ce vrei să fie transmis, către cine și când. Pentru tine, o agenție elaborează strategii de comunicare complexe în social-media și adaptează creația și tehnica în funcție de canalul ales de tine. Stories pentru Instagram, mesaje captivante pentru Facebook, video scurte conform trendurilor pentru TikTok și descrieri captivante pentru LinkedIn.

#2. Analizare și identificare amănunțită a targetului, astfel încât ceea ce vei crea să fie plauzibil, credibil și direct cum spune și semnificația cuvântului target, “la țintă”. Este foarte important să știi exact cui te adresezi, ce îi place lui. Iar aceste date foarte importante le poți afla doar utilizând tehnici care să permită selecția de date demografice și psihografice. Astfel vei ajunge mult mai aproape de realizarea unei promovări eficiente și cu rezultate pe măsură.

#3. Obiectivele reprezentând acțiunile premergătoare care trebuie făcute pas cu pas și într-un anumit mod pentru a îndeplini scopul și strategia companiei. Obiectivele se pot modifica, se pot dezvolta sau elimina, în funcție de aplicabilitatea în vederea realizării scopului final.

#4. Activitățile propriu-zise. Adică, mai concret, tot ceea ce îți propui, cum vezi implementarea și realizarea țelurilor tale specifice. Noi folosim creativitatea și alegem instrumentele, tacticile și campaniile prin care mesajul tău va fi transmis cât mai eficient posibil. Iar tu vei da ok-ul atunci când se ajunge la ceea ce tu ți-ai imaginat de la bun început. Activitățile se referă la toate acțiunile care vor produce rezultate palpabile. Pentru că fiecare rezultat obținut ne ducem mai aproape pentru îndeplinirea obiectivelor, a strategiei și a scopului final.

#5. Feedback-ul/ Evaluarea este momentul în care propunerile inițiale și variabilele lor vor fi măsurate conform impactului pe care îl au. Mai mult decât atât, este momentul în care regândești ceea ce nu funcționează din planul inițial, iar acțiunile care au adus cele mai bune rezultate sunt multiplicate și scalate pentru evoluția business-ului tău.

După ce pașii de mai sus sunt parcurși, pentru o strategie de comunicare de succes trebuie să integrezi și alte aspect, cel puțin la fel de utile și de importante, pe care o agenție de marketing o poate face cât ai clipi!

  • O listă de mesaje-cheie

În funcție de tipul de comunicare și de ce vrei să transmiți, un sumar al mesajelor-cheie este indispensabil reușitei tale. Dacă afacerea ta, de exemplu, vinde obiecte de cosmetică, un mesaj cheie poate fi pus că produsele tale transformă rutina de îngrijire a tenului într-un ritual al iubirii față de sine. Includerea acestui lucru în strategia de comunicare poate aduce abordări noi. Astfel poți exprima acel mesaj sau rescrie în moduri inedite și convingătoare pentru publicul tău.

  • Claritatea

Strategia privind social media marketing o vom transmite clar și curat către publicul deja atent selectat. Mesajele de abordare trebuie să fie în pas cu ceea ce el vrea să vadă, să audă, să știe și să înțeleagă. Astfel, claritatea devine un principiu de brand de care trebuie să ții neapărat cont. Trebui să înțeleagă ce vrei tu să spui și un Președinte, dar și un om care nu e familiarizat cu tehnologia, cu domeniul.

  • Consistența

Social media management presupune și planul prin care vom ști ce, când și unde trebuie postat pentru ca serviciile să fie plauzibile și în conformitate cu dorințele audienței tale și a celor care coincid cu profilul clienților tăi.

Pentru a interacționa cu părțile interesate și importante pentru tine și brandul tău, noi îți propunem două tipuri de strategii de comunicare care promit reușita:

  1. Strategia Vizuală – În acest caz, afacerea ta comunică prin tot ceea ce ține de vizual: pagini web, canale de social media, reprezentări vizuale. Să facem un exercițiu: Când vezi o reclamă în online, ce îți atrage prima oară atenția? Textul sau imaginea? Cred că știm cu toții răspunsul, nu?
  2. Strategia „Verbală” – Utilizează e-mail, chat și mesaj-text. Pornind de la exercițiul de mai sus, trebuie să reții și faptul că o imagine devine irelevantă dacă textul nu este cel puțin la fel de interesant și bine pus la punct, în concordanță cu vizualul.

Și acum că mult a fost, dar puțin a rămas, din tot ce ți-am povestit trebuie să reții că:

  • Printr-o strategie de comunicare în online ajungi mai repede la clienți.
  • Orice brand trebuie să aibă un plan de acțiune. Să pună pe hârtie țelurile și demersurile prin care va ajunge să le îndeplinească.
  • Trebuie să îți înțelegi targetul și să livrezi ceea ce el are nevoie.
  • Ai nevoie de o comunicare clară și ușor de înțeles, fără prea multe floricele sau noțiuni tehnice.
  • Alege o strategie potrivită care îți oferă flexibilitate, iar rezultatele tale în social media vor fi deja mai ușor de atins.

Descoperă serviciile noastre de social media management și vezi dacă te putem ajuta!